Fotbollslek - glädje, rörelse och nya kompisar
Välkommen till fotbollslek

Till vår fotbollslek är alla är välkomna och vi fyller på löpande under säsongen. Fotbollslek innefattar en träff i veckan - antingen på vår gräsplan på Grövle eller när det blir kallt, i en av kommunens inomhushallar.

I denna åldern är fokus på att vi leker – fotbollslek ska dominera träning, och fotbollsövningar ska endast vara ett inslag.  Alla ska ha en boll att "ta hand om" under passet och vi har många ledare på plats som ser till att lekar och övningar sker i små grupper.

Vi ska ta hänsyn till barns olikheter och aktiviteter ska anpassas efter gruppen och individen så alla tycker att det är roigt att vara med. När vi spelar så är alla utespelare och ledarna står i mål, i bland kan någon som vill så testa att vara målvakt.

VI spelar inga seriematcher eller cuper i denna ålder.

Det är ni föräldrar som utgör lagteamet - Motorn i verksamheten!

Ni är ledare, tränare och genom lagteamet arrangerar och genomför ni alla aktiviteter (fotbollslek, grillkvällar, kioskförsäljning) - detta är grunden i föreningens verksamhet.

_______________________

Läs våra NYHETER

Första cupen
2023-12-26 14:05

Har anmält oss till vår första cup som blir söndagen den 24/3 här i Färjestaden. Det är en cup som klubben anordnar och medför ingen kostnad för oss. Har skickat ut kallelse redan nu så ni kan ta med er det i planeringen.

Vi kommer förbereda oss fram till dess på träningarna och förhoppningsvis kommer fler tjejer tycka att det är roligt med match.

Nästa träning är den 13/1 kl. 10:00 i Sporthallen.

Får även passa på att önska alla gott nytt år!

Kortare juluppehåll
2023-12-06 13:39
På lördag blir sista träningen innan vi tar ett litet juluppehåll. Vi kommer ha en liten avslutning i sporthallen i samband med träningen., pengar till detta tar vi från vår lagkassa.

Vi startar upp igen 13:e januari, då kommer vi behöva förbereda oss mer inför vår första cup i slutet på mars, Hotell Skansen Färjecupen.

Hoppas vi syns på lördag!

//ledarna
Avslutning och kortare sommaruppehåll
2023-06-08 17:10

Igår hade vi ledare en liten träff hemma hos mig och diskuterade lite framåt.

Vi kommer att ha sista träningen den 9/7 innan sommaruppehåll och kör igen den 13/8. Med reservation att det kan komma att ställas in med kort varsel om vi inte får flera föräldrar som kan hjälpa till.

Den 28/6 kommer vi ha sommaravslutning på Granudden kl 17:30 - 18:30, skriv gärna in detta i kalendern.

Alla datum finns i Sportadmin och på vår hemsida i Kalendern.

Om du är intresserad av att hjälpa till hör gärna av dig till någon av oss ledare, det behövs inga fotbollskunskaper, kan man datten så kommer man långt med det 😎

//ledarna

Ändrad träningstid 14/5
2023-05-12 08:03

Träningen på söndag den 14/5 är flyttad till lördagen den 13:e Maj kl 10:00. Detta på grund av fotbollens dag på söndag där ledarna i vårt lag är med och hjälper till.

Nya spelare är välkomna att prova på.

//Anna, Emma, Krister och Marco

Utomhusträning
2023-04-19 09:38
Nu är våren i antågande och det börjar det närma sig att sätta igång igen utomhus. Första datumet kommer att bli den 7/5 kl. 10:00 - 11:00 på Grövle.

Har lagt in alla datumen i Sportadmin och kalendern. Skickar ut kallelse för träningarna likadant som vi gjort i vinter, sex dagar innan. Tacksamt om ni svarar på dem så fort ni vet, blir det sjukdomar går det alltid att ändra sen. Detta för att vi ska kunna planera antal ledare på träningen samt ett bra upplägg.

Vi kommer likt förra året att ha ett uppehåll under semestern/sommarlovet. Detta återkommer vi till.

Nya barn är välkomna till träningarna, hugg tag i en ledare på plats så får ni mer information.

//Anna, Emma, Krister och Marco