Inköp och intäkter

Kioskansvariga hanterar inköp

I föreningen finns det utsedda kioskansvariga som hanterar alla inköp och fyller på förråd och kioskerna. De ser även till att toasts mm förbereds inför försäljning.

Vid akuta situationer kan inköp göras av annan medlem, detta hanetars enligt nedan.

• Eventuella utlägg justeras mot kvitto
    • Kvitto ska vara upptejat på A4 papper med information om
      • datum
      • syfte till inköp
      • namn på inköpare
      • kontonummer dit pengar ska betalas ut
    • Kvitto och underlag lämnas till kansliet

Att tänka på

Alla förändringar i spelschema eller tillkommande aktiviteter måste informeras till de kioskansvariga så att rätt grejer finns hemma.

Hantering kostnader och intäkter

• Inköp och kostnader för kioskverksamheten betalas via föreningens kassa.
  • Intäkterna från kiosken går in i föreningens kassa och används till att finansiera inköp till kioskverksamheten, överskott ska finansiera material och utrustning samt bidra till finansiering av cuper mm

Fakta: Bokföringsskyldigheten för ideella föreningar regleras i bokföringslagen (BFL). Bokföringsskyldighet föreligger om värdet på tillgångarna överstiger 1,5 miljoner kronor eller om föreningen bedriver näringsverksamhet (t.ex. avgiftsbelagda aktiviteter eller evenemang, servering, bokförsäljning, kiosk, lotterier, bingo, reklamupplåtelse, fest- och  danstillställningar) eller är moderföretag i en koncern.

Försäljning och utbud av varor

I alla kiosker finns det finns en prislista på allt som säljs. Denna skall användas och får inte ändras. För kioskerna finns ett bas-sortiment – i respektive kiosk finns det information om vad som erbjuds just där.

Vid Hossmoligan och Tjejligen kan Grövle utrustat med ett tillfälligt sortiment, detta diskuteras med kioskansvariga.

Vi är en kontantfri förening

I våra kiosker (samt även entre) tar vi endast emot betalning via Swish. Skyltar med QR-kod och swishnummer finns tillgängliga i alla kiosker och ska placeras väl synligt när kioken öppnas.

Du betala med Swish hos Färjestadens GoIF

Scanna med QR-kod

Om kundernaa undrar hur de ska ska änvända QR-koden, kan ni hjälpa dem via denna instruktionen.