1. Mål och vision

9. Ledarskap

Föreningskultur – klimat. Trygga idrottsmiljöer (6)

Vi i Färjestadens GoIF vill skapa en trygg föreningsmiljö för våra ungdomar. Styrelsen ansvarar för att varje år informera och sprida föreningens värderingar och riktlinjer. Vi skall årligen ha en uppstartsträff för våra ledare. Vi lyfter då vikten av att ledare i vår förening följer FGoIF´s och SvFFs riktlinjer och värdegrunder kring Barn och Ungdomsidrott. Detta tar ledarna med sig och för vidare till föräldrar i deras lag. Föreningen är en uttalad breddförening som är till för alla.

Vår värdegrund

I Färjestadens GoIF har vi en värdegrund och en likabehandlingsplan som alla medlemmar och personer som finns i och kring vår verksamhet förväntas följa. All verksamhet i Färjestadens GoIF ska utformas utifrån FN´s barnkonvention och på grundläggande demokratiska värderingar.

Gemenskap

Alla är välkomna i Färjestadens GoIF och ska få uppleva vår gemenskap och glädje. Alla ska vi jobba för att skapa gemenskap där människor känner sig välkomna och delaktiga. Du kanske är duktig på att organisera cuper, stå i kiosken eller vara med i någon sektion. Oavsett vilken insats du kan tänka dig att bidra med så finns en plats för dig.

Utveckling

Vi utgår från vad varje individ kan och vill. Som ledare så utgår vi från varje spelares kunskaper och behov och utifrån det utvecklar vi varje person. Vi har en utbildningspolicy för ledare så att de ständigt kan utvecklas i takt med laget.

Kommunikation

Föreningen har en öppen kommunikation både inom och utom föreningen. Där alla medlemmar känner till verksamheten och vi tillsammans formar vår förening. Alla ges möjlighet att bidra med sina idéer och förslag där årsmötet är det tillfälle på året där varje medlem använder sin rösträtt.