SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Färjestadens GoIF
Fotboll

 
Depåmanual med instruktioner

 

Här hittar du vad vi ska göra och hur det ska genomföras. Läs mer Depåmanual 2022

 

 

🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️

 

 

 

Vad är Ironman Kalmar?

Sedan 90-talet har det arrangerats triathlontävlingar i Kalmar, men sedan 2012 har tävlingen blivit Ironman Kalmar - och en del av Ironmanserien. Sträckorna är de officiella Ironmandistanserna,

  • 3860 m simning
  • 180 km cykel och
  • 42,2 km löpning

Start, växling och mål är centralt i Kalmar och delar av cyklingen genomförs på Öland. Loppet går i mitten av augusti varje år. 

Färjestadens GoIF - ett viktigt stöd för cyklisterna

Under tävlingen utgör vätske- och näringsdepåerna ett viktigt vattenhål för de kämpande cyklisterna. Arbetet behöver ske säkert och proffessionellt. 

 

Färjestadens GoIF har ansvar för depån i hamnen i Färjestaden. 

 

Ansvarig: av styrelsen utsedd depåansvarig 

Upplägg:

  • 6 bord för dricka- och matlangning 
  • Sportdrycken är färdigblandad i flaskor
  • Vatten ska fyllas på 
  • Energibars och bananer ska delas
  • cykelbanan ska hållas ren från skräp och hinder för att minimera risken för skador

Genomförande av uppdraget

  • Ungdomslagen har i uppdrag att bemanna, 8 personer per lag
  • Barnen får hjälpa till, men får inte langa till cyklisterna.
  • Alla som hjälper till erhåller en t-shirt (storlek meddelans depåansvarig )
  • Alls som hjälper till får förtäring (allergier meddelans depåansvarig )

Generella tider

  • 5.00-07.30 4 personer
  • 6.00-07.30 4 personer
  • 07.30-09.30: 32 personer
  • 09.30-11.30: 32 personer
  • 11.30-13.30: 32 personer
  • 13.30-15.30: 32 personer
  • 15.30-17.00: 24 personer

 

 
Våra sponsorer